MMČR písemný sestřih
Sezona MMČR v rally je za námi. Jak jistě víte, letošní mistrovství dopadlo opravdu zajímavě. Z celé sezony MMČR jsem pro Vás připravil písemný sestřih i přehled vítězů v tabulce.
MMČR v rally začalo o víkendu 25.-26.3.2011 ve Valašském Meziříčí, kde se jela Bonver Valašská Rally. Tato rally obnášela „pouze“ deset rychlostních zkoušek, kdy v pátek večer se jely čtyři a v sobotu se jich jelo šest, přičemž první dvě páteční rychlostní zkoušky se jely za světla a druhé dvě už za tmy. Tuto rally vyhrál Jan Kopecký s Petrem Starým, když druhé v pořadí porazili o 32 sekund. Těmi byli Roman Kresta s Petrem Grossem. Pouze jednu desetinu vteřiny na ně ztratili třetí v pořadí Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza. Čtvrtý byl Václav Pech s Petrem Uhlem a pátý Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem. Kopecký jel s Fábií S2000, stejně jako Roman Kresta. Třetí Pavel Valoušek jel s Peugeotem S2000 a Václav Pech prohnal po dlouhé pauze opět Lancera Evo IX. Pátý Tlusťák jel také na Fábii S2000.
MMČR v rally pokračovalo již 8.4.2011 na již 46. Mogul Rally Šumava Klatovy. Šumavu měl již klasicky otevírat slavný divácky atraktivní a proslulý Klatovský okruh, a potom se ještě měly jet dvakrát dvě rychlostní zkoušky. Bohužel se tak nestalo, ale o tom až později. Na již zmíněném Klatovském okruhu byl nejrychlejší Roman Kresta s Petrem Grossem a s Fábií S2000. Druhý čas zajel Václav Pech s Petrem Uhlem, ale jelikož dostal 15 sekund penalizaci za poražený retardér, tak se propadl až na deváté místo. Třetí na okruhu byl Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou. Nutno také podotknouti čtvrté místo jezdce Jiřího Skoupila a Jiřího Volfa, kteří jeli na voze Citroen C2 S1600. Jiří Skoupil v tu chvíli ani netušil, že to byla jeho poslední rychlostní zkouška v životě, kterou dokončil. Jeho vůz totiž hned na následující rychlostní zkoušce ve vysoké rychlosti opustil trať a vletěl do lesa. Jiří Skoupil byl na místě mrtvý a jeho spolujezdec byl přepraven helikoptérou do plzeňské nemocnice. Posádky startující před Jiřím Skoupilem stihly odjet ještě třetí rychlostní zkoušku. To znamená startovní číslo 1 –
O víkendu 27. – 28.5.2011 se konal již třetí podnik MMČR v rally. Byla to Rally Český Krumlov, která měla dvanáct rychlostních zkoušek. Prvních pět z nich se jelo v pátek. Rally Český Krumlov zahajovala opět superspeciálka v centru Českých Budějovic, který se jela i v sobotu. Rally Český Krumlov 2011 se zapíše do historie jako nejdeštivější rallyový podnik v Česku v roce 2011. Rally Český Krumlov vyhrál Roman Kresta s Petrem Grossem na voze Škoda Fabia S2000. Druhý skončil se ztrátou necelých třičtvrtě minuty Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou a s vozem Peugeot 207 S2000. Pro třetí místo si dojel Václav Pech s Petrem Uhlem a s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX R4. Pech ztrácel na čelo již necelé dvě a půl minuty. Se ztrátou necelých čtyřech a půl minuty dojeli do cíle čtvrtí Daniel Běhálek s Petrem Černohorským. Běhálek jel s vozem Subaru Impreza STI. První pětku uzavřeli Roman Odložilík s Martinem Turečkem, kteří ztratili na čelo necelých šest a půl minuty. Odložilík jel s vozem Škoda Fabia S2000.
Dalším podnikem MMČR byla Rally Hustopeče, která se konala ve dnech 10. – 11.6.2011. Rally Hustopeče je známá svými šotolinovými úseky. Na programu bylo 12 rychlostních zkoušek, kdy v pátek večer se jely čtyři a zbytek se jel v sobotu. Zde opět vyhrála Fábie S2000, tentokrát v podání Jana Kopeckého a Petra Starého. Druhý skončil Roman Kresta s Petrem Grossem na stejném voze. Třetí skončil Václav Pech s Petrem Uhlem, kteří jeli opět s Lancerem Evo IX R4. Na tom samém voze si dojeli pro čtvrté místo i Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem. Pátí skončili Václav Arazim s Juliem Gálem a vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Pavel Valoušek ze soutěže odstoupil, protože v pátek večer na jedné z rychlostních zkoušek ulomil kolo. Valoušek i tak dokázal dostat své auto do cíle i do servisní zóny, avšak když chtěl druhý den ráno nastoupit do rally zpět, dostal pět minut penalizaci. Valoušek i jeho tým se rozhodli v soutěži nepokračovat a šetřit tak soutěžní techniku na příští soutěž.
Tou byla právě slavná Rally Bohemia, druhý nejslavnější podnik v Česku. Této rally se účastnil i Aaron Burkart, který má prioritu FIA A. Bohemka byla rozdělená do tří dnů, když první den se jela pouze divácká superspeciálka v centru Mladé Boleslavi. Následovala sobota, kde se jely dvakrát tři rychlostní zkoušky, potom slavná zkouška Vinec a nakonec druhý divácký hřeb, superspeciálka v Sosnové. V neděli se jelo ještě šest rychlostních zkoušek. Celkem tedy Rally Bohemia 2011, která se jela o víkendu 1. – 3.7.2011, obnášela 15 rychlostních zkoušek. Triumfoval zde Freddy Loix se Škodou Fabia S2000 a se spolujezdcem Frédericem Miclottem. Druhý skončil Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou a s vozem Peugeot 207 S2000. Velké překvapení nám přichystal Václav Arazim s Juliem Gálem, kteří svůj Lancer Evo IX dovezli do cíle na krásném třetím místě. Ale ještě větší překvapení nám přichystal velmi rychlý jezdec Jan Šlehofer s Tomášem Singerem. Tato posádka byla klasifikována jako čtvrtá a startovala s vozem Subaru Impreza STI. Na stejném voze skončila pátá polská posádka Cuchala – Heller.
Následovala nejslavnější rally v České republice, což je slavná Barum Rally Zlín. Do Zlína se sjela špička IRC (mistrovství vozů S2000). Tato soutěž se konala 26. – 28.8.2011. Tuto soutěž už dlouhá léta otvírá divácká superspeciálka, která se jede za tmy v centru Zlína, a nejinak tomu bylo i letos. V sobotu se jely dvakrát čtyři RZty a v neděli se ještě jelo šest rychlostních zkoušek na třech úsecích. Na rychlostní zkoušce číslo tři bohužel havaroval mistr České republiky z roku 2011 Pavel Valoušek, který nezvládl levotočivou zatáčku, a naboural čelně do stromu. On i jeho spolujezdec byli přepraveni do nemocnice, jezdec s poraněním obou rukou a spolujezdec s poraněním zad. Celá zkouška byla zrušena a zbytek startovního pole dostal přidělený náhradní čas. Celou Barum Rally vyhrál Jan Kopecký s Petrem Starým a s vozem Škoda Fabia S2000. Druhý skončil Freddy Loix, kterého nenavigoval nikdo jiný, než Fréderic Miclotte. Loix jel se stejným vozem jako Jan Kopecký. Aby těch Fábií nebylo málo, tak třetí místo patřilo také Fábii. Tentokrát to byl Juho Hänninen, kterému četl rozpis Mikko Markkula. Hänninen je týmový kolega Jana Kopeckého. Čtvrté místo ne. To obsadil Peugeot 207 S2000, které řídil Thierry Neuvisle se spolujezdcem Nicolasem Gilsoulem. A páté místo opět patří Fábii S2000. Andreas Mikkelsen s Olou Floene dokázali svoji Fábii dovézt do cíle na pěkném pátém místě. Z pohledu českého mistráku se prvních pět seřadilo takto: Kopecký, Kresta, Odložilík, Orsák, Tlusťák.
MMČR v rally 2011 uzavírala Rally Příbram ve dnech 23. – 24.9.2011. Tato soutěž již dlouhá léta toto mistrovství uzavírá. Na programu bylo čtrnáct rychlostních zkoušek, šest v pátek a osm v sobotu. Bohužel zde chyběli dva jezdci bojující o absolutní pořadí. Prvním z nich byl Jan Kopecký, kterému přesunuli soutěž IRC na termín, ve kterém se měla jet Rally Příbram, takže je Rallye Sanremo a druhý z chybějících jezdců byl Pavel Valoušek, který se zotavoval po těžké havárii na Barum Rally Zlín. Takže zde byli pouze Pech, který bojoval o třetí místo a Kresta, který už věděl, že se stane mistrem České republiky v rally.Od samého začátku vedl Pech s Uhlem, avšak na poslední rychlostní zkoušce ho předjel Roman Kresta s Petrem Grossem na Fábii S2000. Druhý tedy skončil již zmiňovaný Václav Pech s Petrem Uhlem a Lancerem Evo IX R4. Třetí skončil Jan Dohnal se Stanislavem Viktorou, kteří jeli na voze Peugeot 207 S2000. Stejný vůz, jako Roman Kresta pilotoval i čtvrtý Roman Odložilík s Martinem Turečkem. Mitsubishi Lancer Evo IX R4 pilotoval také Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem, který toto auto dokázal dovézt na skvělé páté místo.